Skön fredag med lite inköp

Jag hade sovmorgon idag för Stephie och Danne tog stallet. 
Jag sover inte så länge ändå men någon gång är det skönt att inte behöva gå ut direkt när man vaknar. 
Jag städade toaletterna efter frukosten och sen gick vi ut med Wilda. Det var ganska kallt idag med, -3 på morgonen och runt +6 som mest på dagen. 
Hästarna fick sin lunchvhalv elva och sen åkte jag in till Jönköping. Först till Granngården där jag köpte en säck morötter till hästarna, sen vidare till City Gross. Där köpte jag lite fodertillskott (B-vitamin nu i fällningstider) plus lite mat. Sista stoppet var på Hööks för jag behövde nya ridhandskar och ett nytt bett. 
(null)

Jag hann med lite träning och att springa en runda innan jag lagade mat. Vi åt potatisbullar med bacon. 
När jag satte mig i soffan för att låta maten sjunka ner lite så kom Wildis & la sig i mitt knä  
(null)

(null)

Hästarna var klara för ridning när Stephie kom. Vi gick över med båda samtidigt och så gick jag med Coppen medan hon red Sigge & sen gick jag med Sigge när hon red Coppen.  Det blir några kilometer man går där runt runt i cirka 1,5 timme. 
(null)

Tim och Amanda hade lagat kycklingtacos när vi kom in. Danne kom också så dom fyra åt det medan Bosse och jag åt kex och ost med ett glas vin. 
Sen spelade vi en omgång sexmannacanasta, tjejerna mot killarna. Det var väldigt jämt men killarna vann ikväll. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0