Ärlig

Onsdag 5/12

Mer snö - mer usch & fy!

Det blev ingen ridning idag heller...
Lagade mat, kassler & potatisgratäng, direkt när jag kom hem. Hann med lite städning oxå innan buggen :D
Tim åkte samtidigt som mig, till Linnea.

Det är alltid lika kul att träffa Estrellita, hon är så go & glad! Härligt att få skratta lite!
När jag skulle parkera i stan såg jag något i snön framför bilen. Jag hoppade ut & hittade en plånbok.
Efter lite snokande hittade vi ett patientkort där det stod ett telefonnummer. Ester ringde & en dam svarade som visade sig vara plånboksägarens mamma. Hon vidarebefordrade Esters tel.nr & precis när vi klev in på Kulturhuset ringde han.
Det skulle ta honom ca 20 min att komma till oss...
Eftersom vi inte ville missa buggen sa vi att vi skulle komma hem till honom med plånboken efter dansen :-)
Ganska snällt va' ?!?
Buggen va jättekul & jag höll ganska bra ordning på fötterna denna kväll :D
Efteråt åkte vi till Älgstigen mittemot Skogskyrkogården & återlämnade plånboken till en glad kille :-) Han hade inte märkt att den var borta förrän vi ringde! Då slapp han ju den ångesten iaf!

Bosse hade nattfodrat hästarna så jag kunde gå direkt in & sjunka ner i soffan en stund med en kopp te.

Jag har en stackars fågel som ofta sitter i trädet utanför mitt fönster på jobbet. Han ser så frusen ut stackarn.
Jag ska köpa en talgboll åt honom så kanske han blir glad :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0