Hinner inte!

Det är torsdag morgon den 20 December.
Jag har halvpanik.
Är inte klar med något inför julen & har massor på jobbet & är jättetrött.
Ingen bra kombination.
Men det känns lite som att om jag tar mig igenom idag, så löser resten sig sen.
Kanske...
Det brukar ju göra det !

I måndags var jag kvar länge på jobbet. Var hemma 19.30 & kom inte in från stallet förrän 21.30.
I tisdagsmorse gick jag upp kvart i 5 & red före jobbet istället. Enchie gick ganska bra faktiskt. Skönt.
Blev sen hem från jobbet igen men orkade ändå baka skåneåsar :-)

Stackars Stephie mms.ade & ringde sen. Hon har fått sina tänder ommöblerade... Sina raka fina framtänder... Himla hästskrälle! En ny häst som slog bakut först & sen slog upp med huvud & hals & knockade henne.
Ena tanden var intryckt en bra bit , den andra gick av :,-(
Stackarn...
Det blev akut tandläkartid & han drog fram den intryckta tanden. Vi får hoppas att det går att fixa till fint igen.
Den trasiga tanden ska åtgärdas på torsdag.


Onsdagen började strax före 06 som vanligt.
Det är inte lika kallt längre & det passar mig bra. Nån minusgrad räcker för min del.
Det var galet mycket på jobbet igen. Satt med en kuvertering flera timmar.
Det är svårt att hinna med mitt egentliga jobb just nu = bokföringen & sånt.
Vid 17.20 åkte jag mot Posten med flaket fullt.
Jag var lätt stressad eftersom vi skulle vara hos Mats & Marie vid halv sju & jag skulle hinna hem & fixa till mig lite + byta om först.
Plötsligt tittade jag mig runt omkring & kände inte riktigt igen mig...
Jag hade kört förbi avfarten mot posten...
Kanske jag omedvetet tänkte spara in lite tid genom att helt enkelt köra direkt till M & M :D
Jag var nämligen på väg däråt.
Haha, stress, stress. Det var bara & göra om & göra rätt.
Där förlorade jag sådär en 7 minuter till..
Men men. Ingen panik.
Vi kom fram 20 min sent. Helt ok enligt värdparet :-)
Dom har ju lyckats att inte komma alls en gång. Där stod vi med maten klar men inga gäster!
Så, Bättre sent än aldrig! :D

Vi drack glögg & åt julgröt med skinkmacka & hade det mysigt. Jättegott va det. Nygjord julskinka är ju så gott!
Det blev lite sent innan vi var hemma.
Midnatt tror jag.
Det kändes i morse, tyvärr.

Tidig morgon ( i tisdags) i stallet ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0