Skara

Dagen började som vanligt.
Vid lunch ringde Anette & frågade om hon fick låna transporten & köra Berry till djursjukhuset I Skara.
Dom hade inga vinterdäck på sin.
Visst fick hon låna den men när jag frågade vem som skulle åka med henne så svarade hon ingen..
Det lät inte som en bra ide, att åka själv med en sjuk häst, så jag sa direkt att jag åker med. Eller rättare sagt jag kör.
Vid halv tre hade vi lastat & var på väg.

När vi kom fram tog dom blodprover direkt , ute på parkeringen! Pga att labbet var på väg att stänga så det var bråttom!
Sen fick vi gå in i isoleringsstallet. Dom var osäkra på om det är nåt smittsamt.
Veterinären & djurskötaren kom sen in som två blå smurfar! Klädda i blåa overaller m luva såg dom faktiskt lite roliga ut :D
Sen togs det mer prover & även prov på bukvätskan för att se om det är bukhinneinflammation.
Efter det var det rectalundersökning som inte visade nåt konstigt.
Sedan slangade dom i honom 9 liter vatten.
Stackars Berry...
Sen fick vi åka hem... Berry fick stanna kvar.
Vi stannade till på McDonalds & åt lite innan vi fortsatte hemåt.
Var hemma vid halv 9, tog en kopp te & somnade sen !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0