Weekend

Lördagen började med snöoväder & bara någon minusgrad.
Jag som hade tänkt rida ut.
Men utan snösulor & med bara 2 broddar i varje hov kändes det inte så lockande!
Jag började med städning istället. Tog övervåningen först & skurade golven oxå.
Sen fick det bli en sväng in i ridhuset igen. & det gick faktiskt ganska bra :-) Skönt! Det har ju känts sådär ett längre tag nu i kylan, men nu var det lite bättre.

Tim dömde en match i Smedjehov & Bosse åkte ut & tittade på den.
Men han hann hem före mig & hade maten nästan klar när jag kom in.
Gott.
Tim & Linnea kom strax efter mig.

Efter maten städade jag nedervåningen innan jag gjorde mig i ordning för att vara klar till 17.45
Då kom Anette & hämtade mig för vi var bjudna till Camilla & Wilma på lite hästtjejsträff.
Vi hade en jättemysig kväll med mycket god mat & fika + en massa hästprat!
Var hemma vid halv ett.

Söndag
Gick upp strax före 8.
Red iväg vid 9, runt Rickarp - Målskog.
Vägarna var nästan bara nu. Ett tunt snölager ligger kvar på dom bara.
Mockade & tog in ensilage efter ridningen & stressade sen in för vi hade lovat att vara barnvakt idag.
Vi hämtade Felix vid halv 12. Vi la över honom i vagnen direkt när vi kom hem & tog en promenad.
Sen sov han vidare ända till kl 15.15!
En snäll & go lite kille!
Tim åkte & dömde en match i Kinnarps Arena.
Bosse & jag fixade lite mat + bakade.
Peter & Lisa kom vid halv 5 sen & så åt vi lax tillsammans.
Dom stannade nästan till halv 8 så det blev inte så mycket mer gjort idag :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0