Diskbråck...

Gick upp som vanligt igår & ut i stallet. När jag kom in hördes först lite vanliga köksljud uppifrån, sen ett mindre vackert ord.
Bosse plockade undan disken & fick diskbråck... Inte bra. Han släpade sig nerför trappen & kom efter mycket vånda & smärtor ner i sängen igen.
Usch, jobbigt.
Jag bar ner frukost, värktabletter m m innan jag åkte till jobbet.
Stackars Guben låg kvar på samma ställe när jag kom hem vid 17-tiden.
Med gemensamma krafter kom han uppför trappen en stund på kvällen. Lite ombyte + fler tv-kanaler :-)

Jag gick ut & tog en snabb ridtur i ridhuset. Satte på gramantyglarna för smidighetens skull. Pållen va lite seg men annars ganska fin.

Va sällskapsdam i soffan resten av kvällen. Gulaschen räcker till alla en dag till så jag slapp laga mat, skönt!


"Hej matte - har du nåt gott till mig därinne? "
Min Goding!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0