En Tjeck helg

Våra tjeckiska vänner har varit på besök denna helgen :-)
Roligt att träffa dom igen! & barnen hade blivit stora! S 5.5 år & P snart 3!

Jag gick upp tidigt på fredagen & red Milai på banan. Han kändes riktigt fin. Jag fick honom i en lägre form framförallt i traven. Höger galopp var ok vänster galopp är lite sämre :-/

Vi hann med ett snabbesök på A6 för att köpa presenter till barnen innan vi satte igång med maten.
13 personer var vi på pool/grillparty :-)
Familjen H kom vid 14 & vi började med ridning.
S & P turades om & red Rubin. Jag red igång Chante åt M & hon fick ta över när jag tyckte att han kändes ganska pigg & mjuk & fin.
Men Chante tyckte inte likadant... Han ville helst inte ta ett enda steg till...
Pinsamt...
Till slut, med hjälp av spöt, rörde han lite motvilligt på sig. Usch. Han var inte snäll min "skithäst" :0
Men M kämpade på & ville aldrig hoppa av!
Det blev lite bad sen för mig & barnen.
Ludde med sällskap (+ 2 barn 4 & 14 år) kom strax därefter.
Hade en mysig kväll som avslutades med tårta (M:s födelsedag!) inne. Kvällen var inte så sommarvarm som man kunnat önska, tyvärr.

Stackars familjen H har tyvärr fått uppleva normalt svenskt sommarväder. = lite kyligt & blandat sol & regn. Synd vi som har haft så fint väder hela sommaren.

https://cdn1.cdnme.se/2044209/7-3/pic_52135c43ddf2b322ce4ca21a.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/2044209/7-3/pic_52135c4eddf2b32339bc7ab0.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0