Helgen med Felix & Brolle

Lördan bjöd på härligt väder!
Jag red ut en sväng direkt efter frukosten. Chante var riktigt snäll :-)
Han hittade inget att explodera för idag! Skönt - jag kunde bara njuta av det härliga vädret!

Bosse åkte till stan under tiden & köpte en barngrind till trappen. & så hämtade han Felix för P & L skulle på bröllop i Gränna & sen var festen på på Visingsö.
Vi tog en fika & sen gick jag in & dammsög lite + satte på en tvättmaskin. Efter lite korvgrillning till lunch åkte jag & handlade mat.
Sen gick eftermiddan åt till att förbereda kvällens grillning + göra tårta till Linnea som fyllde år.

L & 2 kompisar till kom vid 18- tiden. Maten blev jättegod & det funkade att sitta ute. Däremot blir det snabbt kallt på kvällarna nu så fort solen går ner.
Ungdomarna badade efter maten medan vi gick in & la Felix.
Han hade lite svårt att komma till ro men vid 21 sov han gott.

Bosse & jag gjorde oss i ordning & åkte till Huskvarna folkets park för att kolla på Brolle!
Vi stod långt fram & såg jättebra men innan det ens hann börja kom det sms hemifrån. Felix var vaken.....& ledsen... & vägrade somna om...
Inte bra.
Inga förslag hjälpte så när vi hade hört på 2 låtar fick vi åka hem igen...
Inte så kul men barnen är ju viktigare! Den lille ledsna & sen lite större desperate pojken behövde oss.

Lite tråkigt men så är det ibland.
Det tog inte så lång stund innan F sov igen som tur var.

Det var lika fint väder på söndan.
Bosse & Tim stack till Smedjehov för Tim skulle spela internmatch.
Jag & F lekte lite hemma, lite med "popupleksaken" mer med skåpsdörrar :D
Efter lite mellanmål var det sovdags & vi tog en promenad runt Labbarp.
Jag hann även fika lite på uteplatsen innan han vaknade & var hungrig.
Vi åt rester från lördan när T& B kom hem. Smidigt!

F åkte hem vid 15 ungefär. Till inte så pigga föräldrar!

Jag red i ridhuset. Det kändes ganska bra. Jag gjorde en bytesserie i var tredje där jag hade honom helt rak & med på noterna. Härligt! Mer sånt!
Det blev väldigt svettigt så det blev duschen för oss nåda efteråt.
Sedan blev vi inbjudna till Sam & Malin på kaffe.
Mysigt & gott!

Med en tonårs son i huset går det åt mer mat än ett mål om dagen.
Det fick bli tacos på kvällkvisten. Oxå gott :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0