Bentäthetsmätning

Idag var det dags för ett besök på Osteoporosmottagningen.
9.00 skulle jag vara där.
Ovant att ha en tid att passa på morgonen ;-)
Jag åkte upp & frågade i huvudentrén hur jag skulle hitta dit. Då fick jag veta att det ligger i ett annat hus "bakom" själva sjukhuset.
Det fick bli snabbhopp till bilen för att hinna dit bort i tid.
Det verkade som om jag var dagens enda patient (just då) så jag fick komma in på en gång.
Man mäter med en slags röntgen med svagare strålning än vanlig.
Mätningen görs på höftbenen & ryggraden.
Tyvärr gick visst läkaren som ska kolla bilderna på semester i fredags så det dröjer nog innan jag får svar :-(
Åkte till V-T en sväng sen för T jobbar där denna veckan med att måla fönstren.
B lagade god lax med kokt potatis & romsås till oss. Kaffe med ostkaka smakade gott efter :-)
Sen.... Rastlös....
Gjorde lite situps & benövningar i soffan (såg att jag skrev bemöter istället för benövningar häromdan :0 )
Blev svettig - men inte så mycket av ansträngning som av värmen!
Vi tog en sväng in till Sam & Malin på kvällen & tittade på deras nya fina kök!
Dom har verkligen gjort ett kanonjobb med deras hus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0