Fortsättning på gårdagen

Fredagen blev en fortsättning på torsdagen.
Det handlade om mycket folk, laser & Origami även denna dag.
T & S åkte iväg efter en sen frukost.
A6, City Gross & jordgubbslandet var målet.
Jag förberedde lite mat, förberedde bak m.m mellan soffsittningarna ;-)
Första ringsignalen på dörren stod Åke för. Han var snäll & kom med nyuppgrävd färskpotatis.
Jag hade precis förberett dagens potatiskok men bestämde mig för Åkes nypotatis istället.
La lite kött i marinad oxå.
Lite senare ringde det på dörren igen. Denna gången var det Lena med en jättefin blomma! Tack!
Vi satt & pratade en stund & då kom även Anette :-)

S & T kom hem med ett jättelass jordgubbar.
Lena gick hem & vi andra fikade. Nu var godiskakorna klara (tack Stephie)! & så åt vi jordgubbar förstås!
När Anette sen åkte satte vi fart på grillen & fixade lite mat, sent omsider.
Ett bak till hann vi med här. In med cocosrutor i ugnen :-)
Sen kom Sam förbi & hjälpte oss montera ihop dom små papperlapparna till en jättefin svan!
Helt otroligt vad man kan göra av lite vikt papper!!
Efter det var det dags att åka till Emeli i Flaskebo för lite laserbehandling igen.
Jag fick en liten omgång på 6 minuter.
Stephie fick en ordentlig omgång igen
:-)
Väl hemma igen bakade vi klart cocosrutorna innan vi tog lite te & mackor.
När vi äntligen kom i säng runt midnatt kände jag hur det pirrade i fotleden. Runt om där frakturen bör vara.
Sen pirrade det i hälen som "strålade" framåt. (Trolig laserverkan :-) )
Spännande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0