Grillkvällar

Vi kom fram till Göteborg till slut i fredags.
Eklunds har flyttat sen vi var där sist så vi började med att gå husesyn (heter det så?!?!)
Jättefint bor dom iaf. & inte långt från havet.
Sen bjöd dom på jättegott grillat !
Kyckling, majskolvar & sparris m bacon + en massa goda tillbehör.
Tim körde hem sen & tog vägen förbi Taberg & hämtade Linnea.

Lördan bjöd på kanonväder. Jag låg ute & solade en stund på förmiddan.
B åkte & handlade lite & vid lunchtid började vi förbereda middagen.
B skrapade potatis (i all evighet ;-) ) & jag gjorde ett kryddsmör, med soltorkade tomater & sharlottenlök bl a, till det grillade köttet.
Sen gjorde jag en ny efterrätt oxå.
Den var ganska tidskrävande men blev god & ganska fin att titta på ;-)
I alla fall en liten stund.
Det var tydligen för varmt.
Det var chokladmousse som skulle "monteras" i olika lager & den vita säckade ganska fort så de liknade lutande tornet i Pisa :D
Men som sagt, Gott va det med färska hallon & blåbär till.
Mats & Marie kom vid halv 4.
Efter lite bad tände vi grillen.
Vi satt kvar ute ända till midnatt & spelade canasta. (Vi vann)
Jätteskönt kväll verkligen.

Söndan är oxå slut nu.
Jag har mest solat idag.
Tror att det enda vettiga jag har gjort är hängt en tvätt.
Det är inte jättesmidigt på ett ben.
Testa nån gång får ni se :D
Nu är det Go Natt :-)

Filip & Tim, Lika som bär


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0