Porschetur

Vi vaknade till soligt & varmt väder igen :-)
T åkte iväg & spelade en golftävling tillsammans med en kompis (lagtävl.)
B & jag kände oss både sysslolösa & rastlösa så vi tog Porschen & körde en sväng.
Vi åkte till ett mysigt fik som heter "Kaffe & Kackel" som ligger i en gammal lagård.
Jag trodde att Kackel stod för att man babblar (kacklar) så mycket när man fikar :D Men fattade snart att det var andra som stod för kacklandet!
Det fanns fullt med hönor där :D
Vi körde sen vidare på en hel del småvägar, med vidunderlig utsikt, där vi aldrig har åkt innan.
Var hemma, ganska svettiga trots att vi åkt nercabbat, vid 14- tiden.
Vi intog soffan (så ovanligt! :D ) & åt en lätt lunch.
På eftermiddan kom det ett riktigt åskoväder! Jösses vad det blixtrade & dundrade! :0
Det blev inte så mycket mer gjort denna dagen, tyvärr.
Jo, jag vattnade blommorna :-) Hoppade runt med en liten vattenflaska som jag fick fylla 6 ggr för att alla växter skulle få en liten slurk var.
Jag börjar bli väldigt frustrerad över allt som behöver göras.
Städning är det första jag måste ta itu med så fort jag får/kan stödja på foten!!!

Vi hämtade pizza sen när T kommit hem. Dom kom 4.a i tävlingen som var en kval tävling där de 25 första gick vidare till finalen som spelas på lördag.
Bra gjort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0