Klumpfot :-(

I tisdags bjöd vi hem Kjell & Irene på eftermiddan.
Vi satt ute i solen & grillade kyckling & åt jordgubbar med glass efteråt.

Onsdan var min klumpigaste dag, efter den 12 juni då.
Anette kom & fikade på fm. Hon fick tyvärr köpa med sig fikabröd då det var slut här hemma & jag inte fixar att baka själv :-(
Känns bra va ?! - bjuda hem nån på fika & inte ha nåt fika att bjuda på..... Not
Det var härligt väder iaf.
Jag la mig & solade en stund sen. Har ju inte riktigt fixat att vara mitt i solen sen benet gick av men nu var det rätt skönt :-)
B & T åkte in till stan & bl a ordnade nytt pass till T.
Han ska ju till Spanien med Eklunds den 10/7.
Tur att han själv kom på att hans pass inte var giltigt längre :0
För dom andra två morfinhjärnorna som bor här hade nog inte kommit på det i tid :0
Jag försökte laga lite mat tills dom kom hem. Slog till på makaroner & falukorv - snabbast möjliga för att slippa stå så lite som möjligt.

Sen var det duschdags. Det gick bra ända till påklädningen. Trosorna ville inte på ordentligt så där kom första vurpan. Slog i foten (gipset) lite från sidan & drog båda handlederna mot handfatet... Men det gick bra. Hann dock bli aningen rädd....
Men nu vet jag att det är läge att sitta ner när jag klär på mig.
Sen gick jag in till sängen & sista "steget" med kryckan råkade jag sätta på en socka som låg på golvet så den halkade iväg...
Som tur var, var jag så nära sängen att jag bara kunde sätta mig.
Men då blev jag arg & trött på skiten & slängde iväg kryckorna med ett brak!
Det är jobbigt nu!
Vill inte ha klumpfot & morfinhjärna.
Hjärnan ska rensas nu.
Fr o m nu försöker jag klara mig med Alvedon.
Idag, torsdag, var det dags för suturtagning & omgipsning.
B körde & höll mig sällskap.
Först gick jag in på provtagningen & tog de prover som var ordinerade.

Det kanske jag inte har skrivit förresten.
I tisdags fick jag 2 nya brev från sjukhuset. (Dom är flitiga nu!)
I det jag öppnade först stod det att dom misstänkte att jag pga min fotledsfraktur kan lida av ostoporos (benskörhet)
Blodprover ordinerades & de hade även skickat remiss till osteoporosmottagningen.
Det andra brevet var därifrån & en kallelse dit i slutet sv juli för att mäta bentätheten.
Känns bra att få det kollat.
Fast det känns som om jag är 90 år typ.

Klockan 10 var vi på ort.mott iaf.
Jag var väl inte jättesugen på att ta av gipset kan jag säga.
Tycker att det är för tidigt efter skadan.
Så dom fick stå ut med att jag bestämde lite hit & dit.
Jag ville själv lyfta foten ur gipset när dom hade bänt isär det.
Det visade sig vara lättare sagt än gjort då det satt fast pga att det hade blött en hel del som stelnat & fastnat.
Såren såg ok ut. Det är öppnat på båda sidor. Hade mellan 20-30 stygn.
Nya gipset är lite mindre klumpigt & det är skönt. Men tyvärr känns det som om det skaver på knölarna. Hoppas det blir bättre för jag vill inte åka in igen :-(

Jag är trött på det här nu. Sitter inte bekvämt, ligger inte bekvämt & stå är ju knappt att tänka på. Vad i hela friden ska jag göra då???
Gnälla!! ;-)
Förlåt.
Jag vet att många har det värre & det här är ju övergående.
Jag ska ju inte ha klumpfot resten av mitt liv.... Hoppas jag.
Jobbade lite hemma på kvällen. Måste åka till jobbet ett par timmar imorrn fm.
Nu är det god natt.
Puss & Kram

Saknar dig❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0