Byte

Helgen har gått fort, som vanligt. 
Igår, lördag gjorde jag stallet på morgonen efter att Siggekatt väckt oss genom att jaga en mus i huset 😱
Sigge var visst bara på lekhumör & han tröttnade efter en stund. Jag fick då beväpna mig med sopborste & skyffel & lyckades få ut den lilla rädda musen. Himla kattskrälle 😂
När S kom åkte vi på stan för att byta de stövlarna vi fick i julklapp. Jag fick av S & S fick av Danne. Vi behövde bara byta storlek. Jag till en storlek mindre & S till en storlek större. 
Vi åkte till City Gross oxå & köpte lite tillskott till hästarna. B & E vitamin plus Hyaluron bland annat. 
Vi åt lite rester när vi kom hem innan vi gick ut i stallet för att rida. Sigge var snäll men jobbade väl inte jättebra, fast jag var nöjd ändå. 
Idag, söndag hjälpte S mig när jag red. Längesen jag tränade nu. Det blir sån skillnad när S pushar mig att rida mer & inte låta Sigge springa iväg & bli rak & otillgänglig.  Han är ingen lätt häst att rida faktiskt. Men jättefin när han lyssnar. Jag försökte mig på ett galoppombyte med men det blev inte bra så dom får S träna vidare på ett tag. 
B lagade mat idag, lövbiff & pommes. Hans repertoar av vardagsmat är inte så stor... lövbiff, biff eller köttfärssås. Det är det han oftast väljer emellan. 
På kvällen "pärlade jag vidare på Siggetavlan, dammsög & hängde tvätt. 
Josephine (från Ekåsen) ringde & vi pratade en lång stund. Hon saknar mig (& jag henne) & flera av de gamla har frågat efter mig. Jag ska åka dit nån dag i veckan tänkte jag. 
Jossan ringde mig i fredags eftermiddag också & frågade om jag kunde jobba, den hon skulle jobba kväll med hade inte dykt upp. Men jag har ju inte skrivit på några papper än för att jobba som timvikarie. Jag får se hur jag ska göra med det. 
Snön har smällt bort nu och det är plusgrader igen. Men igår morse var det fina mönster på uteplatsens fönster. 
(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0