Då var det dags igen

Alla som känner den här familjen Wretmo vet att vi är storförbrukare av gips. 
Nu är det ju ett tag sen någon var gipsad...Tim bröt ju näsan för någon månad sen men fick (som tur var 😅) inget gips på den. 
Jag red Sigge efter frukosten & precis när jag kom tillbaka till stallet ringde Bosse mig. Han bad mig komma in för han hade ramlat..... igen....
Det var total isgata ute & han hade halkat på uteplatsen. Det kom underkylt regn så han blev blöt & tappade mobilen i fallet. Han lyckades kravla sig in & låg inne när han ringde. 
Det blev till att ringa ambulans. Han hade jätteont i sitt vänstra ben. 
Dom förvarnade på 112 att väntetiden kunde bli lång - dom hade fullt upp i halkan. Det dröjde drygt 1 timme innan dom kom - men då ringde dom faktiskt upp en gång däremellan & frågade hur det gick. 
Måste berömma ambulanspersonalen idag. Dom lyssnade när jag berättade att han får extrema smärtor pga sin polyneuropati & Bosse fick både morfin & ketalar innan vi lyfte över honom till båren. 
(null)

(null)
Jag tog egen bil & åkte in till Ryhov. 
Även där träffade vi "snäll" & kompetent personal som lyssnade & läste hans journal. Det gick hyfsat fort till röntgen & sen blev det inläggning av guben.... igen. 
Vadbenet är av & det blir operation imorgon. Suck. 
Jag lämnade honom på sjukhuset strax efter fem, körde hem, bytte om & flätade om håret & hoppade sen i bilen igen. 
Mina kollegor skulle fira av mig på Rosegarden. Jag hämtade Josephine & vi åkte in till stan. 
Oj vad gott det var med mat. Jag hade bara ätit frukost. 
Vi var 12 st - jättekul & dom bjöd på maten och jag fick massor med presenter! 
(null)
Jag kommer att sakna dom 😢
Nu ska Siggekatt & jag sova. Känner mig helt slut.
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0