EKG

Idag hade jag en tid på vårdcentralen. Det stod på kallelsen att det handlade om uppföljning av bentäthetsmätning. 
Men läkaren sa att jag skulle sluta med dom medicinerna (Alendronat och Calcichew, vilket jag redan gjort) och det hade jag ju inte behövt komma dit för att få besked om. 
Istället ville han diskutera min medicin som jag har mot extraslag på hjärtat, Metoprolol. 
Jag fick det utskrivet 2004 tror jag & har sedan dess förnyat receptet på nätet i alla år utan att någon har frågat en enda gång hur jag mår eller så. 
Men nu undrade han! Bra! 
Han vill att jag ska prova att halvera dosen. Går det inte får jag öka igen. 
Det togs ett EKG och sen ska det göras ett 24-timmars EKG om 4-6 veckor. 
Jag handlade lite mat innan jag åkte hem & satte på kaffe. 
S red båda hästarna idag. 
Jag lagade skinksnitzel med potatis till lunch & gjorde en fruktsallad till efterrätt. 
Jobbade sen 13.45-21.30 
A som jag är kontaktperson åt gav mig en julstjärna och en ask Alladin som tack nu när jag ska sluta. Så gulligt. 
(null)

Han hade också många snälla ord att säga, sådär så jag blev tårögd. 
Bl a är han den andra att säga att jag är precis som deras Mamma. Det känns som en väldigt fin komplimang att få! 
Mary var 98 när hon kallade mig för sin mamma - hon kände sig så trygg & omhändertagen av mig sa hon. 
Dom andra i personalen skojade & sa till mig - gå in till din dotter nu.... 😂
RIP Jag tyckte mycket om dig Mary 💞
Jag kommer verkligen att sakna mina gamla. Men längtar ändå tills jag slutar. 
Dags att sova för att orka upp imorrn igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0