Polyneuropati

Vilka skitdagar rent ut sagt. 
Bosse fastade hela dan igår inför operation & sen blev det ingen ändå. Jag jobbade 14.45-22
Vid femtiden fick jag ett sms från B att han hade jätteont & att dom skulle lägga en nervblockad. MEN sist, i januari när han bröt armen sa en narkosläkare (Andreas Granath) att man absolut inte skulle lägga nervblockad på patienter med polyneuropati.  Då provade ju han istället flera olika cocktails (dropp) tills han hittade nåt som funkade bra.  
Efter op (då) fick han Gabapentin och Catapressan & klarade sig på det tillsammans med sitt vanliga morfin. 
Jag fick i alla fall prata med läkaren & sa att dom inte skulle lägga nån blockad. Han fick dom tabletterna istället & sov hyfsat inatt. 
Ny fasta inför op idag, som inte blev förrän 16.15.
Nya problem vid uppvaket. Med smärtan. Narkosläkaren ringde mig & vi diskuterade återigen blockad eller inte medan ortopedläkaren klippte upp gipset för att kolla så det inte var nåt strul där. 
Nu får han i alla fall Ketalar & Midazolam & får sova på det inatt & han är kvar på Uva med extra övervakning. Känns skönt så långt. 
Sen ny diskussion imorgon. Det är jobbigt att vara sjuk men ingen dans på rosor att vara anhörig heller. 
Jag är helt slut. Fy fasen. 
Katt skulle man vara  (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0