Riktigt skitväder

Regn och storm. Inget roligt väder alls!
Jag släppte ut hästarna vid 8 ändå. Men dom fick gå in och äta lunch vid 11.30. 
Av nån konstig anledning fick jag för mig att kratta bort överblivet hö och mocka lite i hagarna. Inget konstigt egentligen förutom att göra det i värsta ovädret. 
(null)
Det syns inte på bilden att regnet öser ner och jag håller på att blåsa bort tillsammans med skottkärran. 
(null)

Men blöt blev jag, haha
Här hemma är det ombytta roller nuförtiden. S tjatar på mig att ta på mig mössa men jag gör det sällan. S har alltid mössa. Det brukar ju vara mamman som tjatar på barnet, inte tvärtom. Vantar är jag däremot duktig på. 
Jag satte igång med städning av köksskåp sen. Jag hannn bara ett idag men nu har jag börjat i alla fall. 
(null)

Det fanns mycket att rensa ur det skåpet. Flera gamla teförpackningar som har hamnat lite bakom, glömts bort och blivit för gamla. 
När S hade vaknat och tagit sig hit gick vi till ridhuset med hästarna. Dom fick trava bommar idag och Rosa hoppade lite små studshinder. Vi behöver köpa en hoppsadel till Sigge innan han får hoppa. Risken finns att han blir pigg och busig nämligen och då är det lättare att sitta kvar i en hoppsadel. 
Bosse åkte till Ulricehamn och tittade på Tims hockeymatch och S och jag gick in & lagade mat. Vi åt stuvade makaroner idag och däckade en stund i soffan efteråt. 
Men S hade bestämt att vi skulle köra intervaller idag igen. Proppmätta i regn och blåst.... 
Men det gick. S sprang och jag joggade väl snarare för min mage ballar så lätt ur annars. Men 9 vändor upp och ner blev det.
Första gången började vi med fem rundor, andra gången sju och nu ökade vi till nio. 
Bosse hade en pizza med sig när han kom hem. Jag pärlade lite medan vi tittade på tv. 
Sigge ville busa lite med. Han gillar att gömma sig under köksmattan. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0