Frisör & lätt ångest

Bosse ville bli skjutsad till frisören idag. Vi åker vid 10 sa han igår.
 Jag gick upp vid 7.20 för då ville katten in. Jag var uppe vid 06 oxå för batteriet i vår ena brandvarnare är dåligt. Det är en special som hör till Verisure larmet. Det innebär att det är specialbatterier som man får beställa hem därifrån, vilket innebär att den piper med jämna mellanrum. Rätt vad det är säger en hög röst - Kontrollera brandvarnare! (Den väcktes jag av 06)
Man kan trycka på en knapp så är den tyst i 14 timmar...
Tillbaka till dagen. Bosse sov ända till 10 så vi kom inte iväg förrän efter 11. 
(null)

Bosse blev friserad& jag handlade lite under tiden. 
S kom hem samtidigt som oss & vi gick direkt ut i stallet & red. 
Igår va Sigge tokig. Först bockade han runt i hagen när jag kom för att hämta honom & när jag tog in honom drog han iväg en bra bit innan jag fick stopp på honom. 
Jag bestämde mig för att bara longera honom, som tur var. Han var riktigt busig & galopperade & bockade länge. 
Idag var han snäll att rida. 
Jag hade ett missat samtal sen. 
Från jobbet....
Lite ångest...
Det gäller nog att dom vill att jag ska skriva på papper för att bli timvikarie...
Undrar om jag vill?!...
Jag får ringa tillbaka imorrn. Ville inte idag. 
Det blev pyttipanna idag. Med stekt ägg & rödbetor. Det blev stek över i måndags & det blir så god pyttipanna av den med lite korv i oxå. 
(null)
Jag tog en15 min powernap efter maten. Det är så skönt! Pärlade lite & tittade på tv på kvällen. 
(null)

Sigge knaskatt. Det här kan väl inte vara bekvämt?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0