Kondition och styrka

Efter frukosten tog jag på mig träningskläder och sprang iväg. 
Det var riktigt fint väder, vindstilla och sol. Jag sprang på lite nya stigar, jag gillar skogen! 
(null)

(null)

(null)

Delvis var jag på Bankerydsleden. Den är 2,4 mil lång så jag avvek från den efter en stund. I sommar ska jag gå/springa hela tänkte jag. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Bonden på andra sidan om väg 195 har köttkor. Det är så mysigt att se kor och kalvar som får gå tillsammans i hagen. 
Bonden hemmavid har ju mjölkkor och där får dom små kalvarna bo i små "hundkojor". Ensamma, stackarna. 
(null)
Jag älskar maskrosängar! När blommorna är gula i alla fall. Inte så kul sen när dom vissnar. 
Bosse och jag drack kaffe och spelade yatzy på uteplatsen sen. 
Jag satt kvar och njöt i solen nästan en timme innan vi gick in och värmde mat. Vi hade kalopsen kvar som bara var att värma. Det är sååå gott! 
Stephie slutade lite tidigare idag och när hon kom hade vi lastträning med Tosse. Han var jätteduktig och gick rakt på och stod snällt och åt gräs därinne. 
Vid fem åkte vi mot Nässjö för att hämta hö. Vi fick med oss cirka åttahundra kilo. Det blir lite styrketräning att först lasta in det i transporten, sen lasta ur det hemma och "lyfta" upp det på loftet. 
Danne var snäll och hjälpte oss. 
Nu klarar vi oss kanske två månader till. Eventuellt hinner dom skörda hösilage tills vi ska hämta nästa gång. Lite beroende på vädret förstås. 
Bosse och jag har ätit rostbiff med potatissallad ikväll och nu är det sovdags igen. 
God natt 🤗


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0