Lastning

Idag var det dags för lite röj. 
När vi sålde företaget Vetter-tryck AB (verksamheten) och flyttade hem de andra företagen (fyra stycken), fick vi med oss en massa bokföring hem. 

Bokföring måste sparas i sju år och med ett stort antal pärmar per företag och år så kan ni räkna ut att det var hundratals pärmar som skulle förvaras i många år. 
Var??
Jo, dom fick bo på loftet i stallet. Väl inbakade i lådor och presenningar. 
Jag har rensat lite där tidigare men tiden har inte räckt till att hålla efter det ordentligt. 
Idag tog jag ner 15 pärmar från 2010 och plockade ur och slängde. Så nu är soptunnan full också... (null)
När det var klart kopplade vi på hästtransporten och åkte till Habo och hämtade virke. Det fattas sexton panelbrädor för att huset ska bli färdigpanelat. 
(null)

(null)

Rapsfälten blommar för fullt här. 
(null)

När vi hade lastat av hemma, kopplade jag bort transporten och åkte till Ica och handlade. 
Väl hemma igen åt vi lite sparrissoppa snabbt. Stephie kom samtidigt så vi skulle rida. 
Tosse gick i ridhuset och tränade mer på att galoppera. Det är inte lätt att hålla ordning på fyra jättelånga ben samtidigt. Detta kompliceras ytterligare av att bakbenen har växt snabbare än frambenen...
Sigge fick gå skogsrundan. 
Tosse fick träna en gång till efter Sigge. Vi kopplade på transporten igen och lasttränade en stund. 
Han klarade det galant också. 
(null)

(null)

Bosse och jag åt grillad kyckling och tittade på Let’s dance på kvällen. 
Kram på er 🤗

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0