Lat lördag

Jag sov hyfsat i natt. Vaknade vid fyra & lyssnade lite på min ljudbok. 
Just nu lyssnar jag på Journal 64 av Jussi Adler-Olsen. Det är Stefan Sauk som läser och jag gillar verkligen att lyssna på honom. Jag tycker att han är väldigt duktig på att ge dom olika karaktärerna sin egna röst. 
När jag vaknade igen 05.30 hade jag huvudvärk... Satte på ljudboken igen & slumrade en stund till. 
Men när huvudvärken är så illa att kudden känns som en hård sten så är det inte skönt att ligga kvar. 
Jag gick upp, tog två Alvedon och gick ut i stallet istället. Frisk luft brukar lätta upp huvudet. 
Men efter frukosten fick jag ta en Treo också innan det lättade. 
Bosse skulle byta däck på en bil så jag hjälpte honom att möblera om några däck så vi kunde få fram dom rätta. Sen gick jag in och städade. 
Vi åt lite tacorester till lunch innan Stephie kom och vi gick ut i stallet. Tosse var först ut idag. Hans sår i munnen har läkt fint så idag var det dags för träns igen och lite ridning. Jag gick med lite först men sen skrittade & travade Stephie själv en stund. Tosse var pigg men snäll!

(null)

(null)

Jag filmade lite och har bara tagit två bilder från filmerna. 
Jag red Sigge sen. Han var också pigg och ville inte lyssna på halvhalterna alls. Lite frustrerande, men med Stephies hjälp så blev det ganska bra till slut. 
(null)

(null)

Bosse hade gjort fläskkotletter som var klar lagom tills jag kom in. Stephie åkte upp till BRK för att ha träning.   När hon kom tillbaka gick vi ut i stallet en stund till. Vi slängde ner hö och mockade hagar, sen tog vi ut hästarna så att dom fick beta lite. Det gillar dom och jag tycker att det luktar så gott. Det luktar sommar när dom tuggar det första gräset. 
Vädret har inte varit sommarlikt tyvärr. Regnskurar och kallt, inte skönt alls. 
Det har inte blivit så mycket gjort idag, jag känner mig lite lat. Men jag tar nya tag imorgon. 
Ha det bra!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0