Lift

Idag var det dags för ett tandläkarbesök igen. Jag skulle ta avtryck för att kunna få en bettskena. 
Ni vet.. tjock gegga på en spade, in i munnen & ner i halva svalget...
Urk
Blä
Och sen när geggan har "stelnat" & tandläkaren ska försöka få ut den ur munnen och det känns som om alla tänderna ska lossna och följa med ut! ..
Men ! Tekniken ! Vilken utveckling! 
Ingen gegga, ingen smet, inga kväljningar. Bara en kamera som såg ut som en tjock penna och en dataskärm. 
Pennan drogs smidigt över mina tänder och vips kom hela mitt garnityr upp på skärmen. Av detta görs sedan bettskenan! 
Suveränt. 
Stephie slutade lite tidigare idag så vi gjorde iordning Sigge och gick upp till ridskolan. 
Dom har en stor ridbana där så man kan rida mer framåt vilket är jättebra. 
(null)

(null)

Hästarna fick äta lite gräs när vi kom hem igen. 
Vi hann ta en glass tillsammans på uteplatsen innan Stephie åkte till lägenheten, Tim åkte till Borås och Bosse och jag åkte till Flaskebo. 
Till familjen Appelberg som har en skylift som vi nu har fått låna.  (null)
Det ska bli så skönt att inte behöva stå på en stege uppe på vår vingliga byggställning. 
Nu hoppas jag att det går undan med den sista panelen vi ska byta. 
Kvällen avnjöts med Libapizza, lite vin och Let’s Dancefinalen. 
Rätt person vann tycker jag, John Lundvik. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0