Lussekatter och koskräck

När morgonbestyren var avklarade åkte jag och handlade. 
Jag köpte med stora kanelbullar och åkte till Stephie & fikade sen. Hon/dom bor ju strax bortanför Ica. 
(null)

Äppelträdet blommar utanför deras port. 
(null)

När jag kom hem satte jag igång att baka. 
Vad jag bakade ??
Lussekatter 😂
Det finns nog bara en som kan få mig att baka lussekatter i Maj. Det är min arbetskompis Josephine. Hon fyller år idag, 32, och hon älskar lussekatter!  Jag hade tre påsar saffran kvar sen julen som tur var. 
(null)

Bosse blir också glad när jag bakar  dom här bullarna trots att det inte är jul. 
Josephine blev jätteglad när hon fick dom nybakade bullarna och en blomma i födelsedagspresent. Vi stod ute och pratade en stund, dom har det kämpigt på jobbet nu...
Jag gjorde pankopanerad torskfilé med färskpotatis, rivna morötter och remouladsås till middag. 
När Stephie kom gick vi skogsrundan med Sigge. Men till hans stora fasa var kossorna (ungdjur) utsläppta.  (null)

(null)
Han är verkligen livrädd för dom. Hjärtat slår som bara den. 
Vi tog oss tid och hade en lång terapistund för att bota hans koskräck. 
(null)

(null)

(null)

Som tur är älskar Sigge mat och godis. Så till slut betade han faktiskt av det goda gröna gräset i vägkanten precis brevid "kossorna"
Vi får se imorgon om han är "botad" eller om det behövs mer terapi. 
Det har varit kallt idag med. Soligt men kalla kulingen vindar. 
Magen har hållit sig lugn som tur är. 
Dags att gå ner och lägga sig igen. Dagarna går så fort. 
Igår släpptes Camilla Läckbergs nya (ljud)bok Vingar av silver. Jag började lyssna på den 03.30 natten till igår och  har inte så mycket kvar på den nu. Jag hinner nog lyssna någon timme till innan jag somnar tror jag. 
Puss och God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0