Mors Dag med svindel

Idag var det dags...
För mig att åka högt upp i skyliften...
Bosse sov längre än mig, jag hann göra mig iordning, äta frukost och mocka. Han sov fortfarande...
Jag provar tänkte jag och tog målarfärgen och penseln och klättrade upp i korgen. 
Men väl där kände jag att jag ville vänta tills Bosse var med. 
Det var tur för den är inte så lättkörd. 
Den hoppar och skakar så mina ben blir som spagetti och resten av mig känns som en geléråtta. 
Svindel eller höjdskräck är inte roligt! 
Bosse har ingen förståelse för den diagnosen utan det är bara att försöka att bita ihop. 

(null)

(null)

(null)

Vi jobbade hela dagen så nu är all panel på plats, det är bara hälften av täcklocken kvar. Plus fönsterfodret. 
Stephie och Danne var jättesnälla och klippte häcken under tiden. 
Danne åkte till sin mamma sen och Stephie började laga mat. Tim hade googlat recept & Stephie handlat. 
Tim kom efter att han haft visning av lägenhet (jobbat) och Amanda kom från Nässjö. 
Vi åt jättegott; 
Hemgjord Sparrissoppa till förrätt och sen, 
Laxsida med färskpotatis, ärtpesto och hollandaisesås. 
(null)

(null)

Stephie hade gjort en mumsig och fin Jordgubbstårta till efterrätt. 
(null)

Bosse hade köpt rosor, noblesse och triss.  
Stephie hade oxå köpt noblesse (mums) (det är standardpresenten här) och så hade hon snappat upp en önskan jag haft. 
Ett par små läsglasögon som man lätt får med sig i mobilskalet eller fickan. Perfekt! Tusen Tack! 
(null)

Jag åker ofta iväg utan glasögon annars och hamnar i situationer när jag hade behövt dom. Nu kan jag alltid ha ett par med mig! 
Av Tim fick jag också noblesse och trisslotter. Nu har jag choklad som räcker ett tag! 
Jag är så stolt över mina fina barn.
Tack för att jag får vara er Mamma. 
Älskar er mest i hela världen ❤️
Tänker oxå på min/vår lilla Mamma idag. Älskar och Saknar dig 💞
(null)
❤️ Mamma & Pappa ❤️

Kommentarer
Postat av: Maria

Men åh vilket fint kort på mamma och pappa <3
Modig du är som åker skylift, det skulle jag aldrig göra! Tusen kramar <3

Svar: Kortet är från någon av deras resor. Jag är inte modig - jag är livrädd i skyliften! Men ibland är man tvungen...
ullebullesliv.blogg.se

2020-06-01 @ 08:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0