Premiärdopp

Idag vaknade vi till härligt väder! Solen sken och det var ganska varmt redan på morgonen. 
Stephie var ledig idag (Kristi himmelsfärdsdag) och kom redan vid tio-tiden. 
Vi tog hästarna på en gång. S red först Sigge i ridhuset och tränade byten. Sen gick vi ut en runda i skogen med honom också. 
Efteråt släppte vi dom i hagarna vid ridbanan så att dom fick äta gräs. 
(null)

(null)

Dom var mer än nöjda! 
S och jag gick in och gjorde lite fika som vi tog med ut i solen vid poolen.  Så skönt att äntligen få lite sol på sin bleka kropp! 
Det var +27 grader i poolen så jag bestämde mig för att det var dags för årets premiärdopp. Väldigt sent i år... jag brukar hoppa i i slutet av april tror jag. 
(null)

Det kändes iskallt när jag stoppade i tårna men var helt okej när jag väl hoppade i. Fast jag var snabbt uppe igen. 
Vi åkte & handlade lite innan vi värmde mat och åt. Det fanns både kalops och köttfärspaj kvar. Smidigt.
Jag köpte lite blommor med till blomlådorna både på fram och baksidan. Det blev småblommig surfinia och fuchsia i år. 
Tosse fick träna lite lastning och stå i transporten en stund. När S plockade lite gräs som Tosse fick i transporten såg hon en igelkott. 
(null)

När vi var klara i stallet tog vi en promenad. 
(null)

(null)

(null)
Haha, rolig skylt ...tror inte att någon skulle tänka tanken att hoppa i där, ett riktigt sumphål. 
Jag vet inte vad Sigge var på för humör ikväll. Han ser en aning lurig ut på ena kortet 😂 Jaja, det gör väl jag också kanske! 
(null)
Man undrar lite vad han tänker... vad han ville göra egentligen, men inte gjorde 😅
(null)
Det har blivit drygt 12 km promenad idag och nästan 20 000 steg. 
Time to sleep again. 
Nattinatti 🤗

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0