Rymmare

Jag gick upp klockan sju idag och gick som vanligt ut i stallet. Det var kallt, bara fem grader. 
Sen gjorde jag mig iordning och satte mig för att äta frukost. Då både ringde och bankade det på dörren....
Vem i hela....
Det var grannen meddelade att en häst var lös. 
Full fart ut och där kom Tosse i full galopp. Han höll sig i närheten och såg ut som om han helst ville ta sig in till Sigge i hans hage. 
Med lite kraftfoder och morötter fick jag tag på honom ganska snabbt. Han såg oskadd ut tack och lov. 
Dom fick gå in igen för jag hann inte laga staketet direkt. Jag skulle nämligen till tandläkaren, eller tandhygienisten var det idag. 
När jag kom hem hade Bosse lagat hagen, snällt! Så jag kunde släppa ut dom igen. Båda var lugna och snälla. Det kan ha varit sopbilen som skrämde Tosse. 
Kjell kom hit en sväng så vi tog en fika på uteplatsen tillsammans. 
Sen fortsatte jag med städningen i uthuset. Jag passade på att skura av golven också. När jag ändå var igång tog jag golven inne med. Skönt att ha det gjort. 
(null)

Vi åt rester från igår, smidigt och ekonomiskt! 
Det blev lite varmare på eftermiddagen så satt ute i solen en stund och njöt innan det var dags att rida. 
Jag och Sigge var inte helt överens idag. Han ville springa jättefort utan att lyssna alls. Vi pratade inte samma språk, han ville inte förstå... 
Då känner man att man är som en liten fluga jämfört med hästen. Vill han inte har man ju inte en chans..
Nåja det blev bättre till slut så vi avslutade någorlunda sams i alla fall. 
Stephie longerade Tosse lite på ridbanan sen. 
(null)

Nu ska jag gå ut till pållarna igen och ge dom mera mat. Herregud vad dom äter! 
Sov gott alla fina ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0