Solig lördag

Idag har det varit härligt väder. Soligt varmt & fint. 
Bosse åkte till flygklubben efter frukosten. Jag tog på mig gympaskorna och tog en promenad. 
(null)

(null)

(null)

Det är så fint ute i naturen nu och vi bor så himla fint här i Bankeryd. 
Stephie mötte mig nere i Granshult och så gick vi hem och red. 
Tosse gick först i ridhuset och sen skulle vi skritta av ute. Vi gick upp mot ridvägen och gick längre och längre.    Till slut bestämde vi oss för att gå hela rundan. 
(null)

(null)

Det var första gången han gick hela vägen runt. Han var jättesnäll! 
Så skönt. 
Jag red Sigge i ridhuset sen. Han var väldigt pigg först och ville inte lyssna på en enda förhållning... Men det blev bättre med lite hjälp från Stephie. 
Det är sån skillnad på honom när han börjar lyssna och man verkligen kan börja rida! 
(null)

Det var svettigt att rida idag. Vi blev varma både Sigge och jag. 
Klockan var nog halv fyra innan det blev dags för en kopp kaffe. Jag tog en knäckemacka till för att överleva en stund till. 
Solen stekte ordentligt på uteplatsen så jag tog på bikinin en stund och njöt. Jag tänkte ta årets första dopp men det var "bara" 25 grader i poolen och det kändes lite kallt faktiskt. 
(null)

Det blev ett "fotbad" bara. 
Hästarna fick äta gräs en stund med. 
(null)
Mumsigt 😋 
Vid 18-tiden blev det äntligen dags för lunch/middag här i Kolaryd. 
(null)

(null)

Bosse hämtade räksallad på pizzerian och så delade vi på en flaska vitt. 
Jag har haft en lugn, skön och solig dag. Har inte gjort någon nytta men njutit desto mer. 
Imorgon ska vädret bli sämre igen, tyvärr. 
Dags för kvällsfodringen. 
KramKram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0