Sopor

Varannan måndag kommer sopbilen hit och tömmer våra soptunnor. 
För två veckor sen sprang Tosse rakt igenom staketet, troligen skrämd av sopbilen. 
Tunnorna står ute vid hästhagarna så dom kommer ju ganska nära och väsnas en hel del. 
Idag hade jag koll och gick ut till hästarna när bilen kom. 
Jag plockade lite gräs till dom för att dom skulle hålla sig lugna. 
(null)
Tosse hade koll hela tiden men höll sig lugn. Han måste ju vänja sig, Sigge bryr sig inte alls. 
Jag satt med bokföringen på förmiddagen och fick iväg de filer som revisor Anna ville ha. 
Solen sken och Bosse var vid sitt flygplan så jag tog en promenad. 
Jag gick upp till Bankeryds Ridklubb och såg att Karin och Maggi var där.    Vi pratade säkert i en och en halv timme innan jag gick hemåt igen.   Bosse hade också kommit hem så vi värmde lite mat som vi hade kvar från igår. 
Vi tog sen bilen till Backamo blomsterhandel för att ordna blommor till en begravning på onsdag. 
Det är en fd anställds fru som har gått bort. Troligen inte i Covid19 utan hon hade flera andra sjukdomar. 
Efter en kopp kaffe på uteplatsen där solen sken och det var riktigt varmt, lastade vi bilen med sopor och skräp & åkte till sortergården. 
Stephie hade Sigge klar när jag kom hem igen och vi gick upp till ridklubben (igen!)
Sigge behöver miljöträning och det fick han mycket av idag. 
Det stod hinder på hela ridbanan däruppe, det pågick ridlektion på ridbanan som ligger "nedanför" den vi var på, lektionshästar leddes upp och ner mellan ridbana och stall. Som grädde på moset ställde sig ett typ fotbollslag och körde nåt gympapass på parkeringen. 
Det fanns mer än nog för Sigge att titta på! 
Hindren plockades bort medan vi väntade utanför och sen kunde Stephie rida utan större bus. 
Han behöver en bra stund på sig för att titta på allt. 
(null)

(null)

Men han var duktig och skötte sig bra till slut. 
(null)

(null)

(null)

Tim sliter med sin uppsats på nätterna och jobbar på dagarna. 
Jag fixade lite kvällsmat honom. 
Nu vill hästarna också ha sitt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0