Städning och besiktning

Jag gick upp före 7 i morse och släppte ut hästarna och mockade. Sen in och fixa mig och äta frukost. 
Halv nio gick jag ut igen och tog in pållarna igen. Jag hann nästan borsta iordning dom innan Stephie kom. 
Enar, veterinären kom strax efter. Det var återbesök för Sigge och besiktning av Tosse bokat. 
Sigge blev "friskförklarad". Skönt. Han ska dock ridas lite lugnare ett tag till. 
Tosse klarade sig också bra! Inga fel på "Lillen" heller. 
(null)

Efter kaffet med yatzy tog jag tag i städningen. 
Det är nåt jag har dragit mig för men nu kan jag ju inte skylla på att jag inte hinner längre...
Takbjälkar är fint men jobbiga att städa. Svårt att nå upp och så vidare. 
(null)

(null)

Men nu är det gjort! Så skönt! Det gick mycket snabbare än jag trodde. 
När jag var klar gick jag ut & sprang 5 km. Inget regn idag. 
(null)

(null)

Det är så grönt och fint ute nu och en massa fågelkvitter i skogen. 
Jag sprang förbi Kyrkskolan, rättare sagt det som är kvar av kyrkskolan..
(null)

Imorgon är den nog borta helt. 
Bosse var och besiktigade sin BMW medan jag städade och sprang. Han hann hem före mig och lagade maten som var klar när jag kom tillbaka. 
(null)

Det var smidig & snabb mat idag. Inte dumt när det dessutom är gott! 
Jag körde ett städrace till efter maten. Nu är det även rent uppepå skåpen i köket. Känns så bra att det är klart nu. 
Nästa grej blir fönsterputsning. Inte kul men nödvändigt. 
Hästarna fick nytt spån idag. 
Stephie och Daniel gick hit och tog ut hästarna en stund så att dom fick äta lite gräs. Sen kom Tim förbi och hämtade dom. Han sover ju hos dom i lägenheten nu när han är i Jönköping och jobbar. 
Dags att kvällsfodra och sova. 
Nattinatti 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0