Stek och Svep

Idag hade jag en påminnelse i kalendern. Det var dags för Svepretur. 
Vad är det??
Det visste inte jag heller för ett halv år sedan. Men man får inte slänga ensilageplasten hur som helst. Eller rättare sagt inte alls - på sortergården. 
Där skäller dom bara men har inte kunnat svara på var vi ska göra av det.  
Till slut fick jag lite av en slump veta att det sker insamling på särskilda ställen två gånger per år. 
Idag var det dagen D för Svepretur. Vi lastade våra säckar med ensilageplast och körde mot Habo. Där på en gård kunde man lämna den. 
(null)

Skönt att bli av med den och på rätt sätt för miljön dessutom. 
Det var riktigt kallt ute idag, det har både regnat och haglat och varit blåsigt. 
Vi värmde oss med kaffe när vi kom hem. Sen tog jag fram stekgryta och la i en stek. Söndagsstek på en tisdag. Det funkar det med. 
Jag ville göra mat som räckte till Stephie och Tim också och gärna någon matlåda till dom också. Det blev nog tillräckligt tror jag. 
Medan steken stod på spisen sprang jag en sväng. 
(null)

(null)

(null)
Blåbären är på gång!
Jag fick ett samtal från jobbet vid lunchtid. Det var en i personalen och en boende som ringde FaceTime. Jättekul att se att han mådde bra och höra att ingen på "våran" avdelning har drabbats av Corona....ännu.  Jag håller tummarna stenhårt för att det fortsätter så. 
Stephie red Sigge i ridhuset. Han såg fin ut. Jag tror (vet) att dom pratar samma språk och förstår varandra bättre än vad han och jag gör. Jag tror att jag pratar ryska i hans öron och det fattar han inte. 😅
S red Tosse i ridhuset med sen. Han var både duktig och snäll. 
Det belönades med morötter i massor. 
(null)
Den här var söt tycker jag. En krammorot. 
Så var ännu en dag slut. Vi är friska, tack & lov. Hoppas alla ni är det med. 
Sov sött. Kramar 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0