Tandis och surt kött

Väckning 06.20
Vid åtta satt jag hos tandläkaren för att få min trasiga, söndergnisslade tand lagad. Så skönt för jag får huvudvärk av att bara tugga på en sida. 
Jag åkte förbi granngården på vägen hem för att köpa morötter till hästarna. Dom var tyvärr slut för säsongen men jag passade på att köpa mineraler och magnesium. 
När jag kom hem var planen att göra kalops. Jag började skära köttet, det är nog det som tar längst tid med tillagningen. 
Första biten var ok. Nästa bit luktade inte gott! Urk! Den var sur! 
Även den tredje biten var sur. Blä. 
Vi fick åka ner till Ica för att reklamera högreven och köpa ny. Jobbigt...
Det innebar att vi fick tänka om angående våran middag. Bosse gjorde köttfärspaj medan jag fortsatte skära kött. 
Vi åt paj och kalopsen blev klar lagom  till kvällen när Tim och Amanda var hungriga. Stephie fick med sig mat hem också. 
Stephie red Sigge och efter det tog vi, Stephie, Amanda, Danne och jag en promenad. Utan häst idag. 
(null)

(null)

  (null)

(null)
(null)

Vi gick en runda på ungefär fem kilometer. Vi stannade till lite uppe vid "Utsikten"   Där finns det en grillplats med lite sittplatser runt. Mysigt ställe tycker jag. 
Ytterligare en dag är "slut" Det känns som om jag bara har lagat mat idag...
Men imorgon slipper jag, för då äter Bosse och jag kalops. 
Nu är hästarna hungriga därute så det är bäst att jag reser mig ur soffan och går ut. 
God natt 🤗

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0