Blåsig dag med garderobsrensning

Usch, vad blåsigt det har varit idag. Det har regnat lite då och då också. 
Inget väder man längtar ut i precis. Men när vi tittade ut efter frukosten såg vi att presenningen som ska sitta för carporten hade blåst sönder. 
Det var bara att klä på sig och gå ut och plocka ner den igen. 
(null)
Det var som sagt inget skönt väder men tydligen slogs det värmerekord för November på flera ställen idag. Här var det +16 och det har det inte varit i November sen 1800-talet! 
Efter kaffet tog jag tag i min garderob.
Den har varit överfull länge, med mycket kläder som jag vet att jag inte kommer använda igen. Men en del kläder "fäster" man sig vid & vill gärna spara ändå. 
(null)

Till exempel den här, den köpte jag 1982-1983 när jag var i USA. 
(null)
Kläder bär ju också minnen. 
(null)
Vår fina Mammas Rättviksdräkt bär på  hur många minnen som helst. Mamma har sytt den själv och även vävt tyget i kjolen. Hon hade den på sig så fort tillfälle gavs. 
(null)
Det blev många tomma galgar. 
(null)
Fyra kassar med kläder till klädinsamlingen. Jag hittade även några gömda presenter som aldrig nådde sin mottagare. Bland annat två tröjor, cd-skivor, fem par strumpor samt ett antal böcker! Haha,så dumt. 
Jag gjorde pyttipanna på köttet och potatisen som blev över igår. När jag stekte äggen till såg gulan ut som ett hjärta. 
(null)
Efter maten fick hästarna gå in & äta lite innan det var dags för ridning. 
Stephie red och jag gick, upp till Målskog. Inte till ridhuset idag utan till galoppbanan. Det regnade och blåste när vi gick upp. Men det är bara att bita ihop & rida vidare. 
(null)
Mörkt blev det också till råga på allt. 
Men Sigge var snäll även om han var lite spänd. 
Nu är det dags att natta hästarna och sen mig själv. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0