Första advent med första snön

Det var vitt ute när vi vaknade...          Jag är inte redo för snö och kyla än, det blir jag väl aldrig förresten. Men nu är det bara att försöka gilla läget. Vi försöker med uttrycket att -Ja men det blir ju lite ljusare ute nu med snön..  Funkar sådär för mig. 
Men nu är första adventsljuset tänt och det lyser ju upp lite!
(null)

Jag hade tänkt baka lussekatter på morgonen/förmiddagen men fick tänka om. 
Det blev träning för mig och Sigge istället. Stephie grillade oss ordentligt och det gick rätt bra till slut. Skönt. 
(null)

(null)
Läppstift! Eller har han ätit mjukglass?!
(null)
Snö i luggen. 

(null)
Efter en kaffe gick vi ut på en promenad, Bosse, Amanda och jag.  Stephie och Danne åkte och tittade på ett hus. 
Vi var ordentligt klädda förutom på fötterna. Både Amanda och jag hade gympadojor på och vi var båda dyblöta och iskalla om tårna innan vi hade kommit halvvägs. 
Wilda var ute i snön för första gången i sitt liv idag. Konstigt tyckte hon men ganska kul att jaga snöbollar. 
När hon kom in somnade hon gott under en gosig filt. 
(null)
Efter drygt en timme blev det tydligen varmt. 
(null)

Stephie köpte med grillad kyckling hem som vi åt med "rutiga pommes" (vad heter dom på riktigt? Crisscross?)
Efter maten satte jag igång med lussekattsbaket. När jag var klar tog vi en "riktig" adventsfikat med glögg, lussekatter och pepparkakor. 
(null)

(null)

Stephie hade en elevs ponny att rida vid fyra och när hon var klar med den och jag hade svalt glöggen gick vi till ridhuset med Coppen. 
Han var duktig & S både skrittade och travade en stund. 
(null)
Jag tog några vinterbilder när jag var ute och nattfodrade. 
(null)

(null)

(null)
Nu ska jag sova. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0