Häst och familjelördag

Stephie kom när vi precis hade avslutat frukosten. Vi gick ut och tvättade transporten tillsammans, sen tvättade jag bilen och Stephie fixade i stallet. 
Vi bestämde oss för att motionera alla tre hästarna och började med Tosse. Han var snäll men kändes lite trött. Coppen fick bara springa på linan en stund för vi ville se om han är mindre halt efter gårdagens behandling. Bättre är han och det känns jättebra, helt bra är han inte men som sagt bättre. 
Stephie red Sigge och jag var med en stund sen höll jag på att frysa ihjäl så jag gick in och tog en kopp kaffe. 
(null)

Efter kaffet bakade jag pepparkakor på den deg som fanns kvar. Vi fick alltid äta av degen när mamma gjorde pepparkaksdeg, den ska vila i kylskåpet minst över natten. Här gäller samma regler och Tim älskar degen! Det blev i alla fall fem plåtar med kakor.  Den sjätte fick jag slänga för dom blev brända pga att en huvudpropp gick. Jag lämnade plåten i ugnen medan jag gick ut och bytte proppen och när jag kom in var kakorna brända. 
(null)
I burken bakom plåten (på bilden) har jag gjort picklad rödlök och i kylskåpet stod den picklade gurkan. 
Vi hade lite familjemiddag på kvällen. Med hamburgare med goda tillbehör. Tim gjorde också sirapsdressade bacon vilket var jättegott på hamburgarna. 
(null)
Vi spelade den obligatoriska canastan efter maten. Idag var det väldigt jämt men till slut vann Tim, Amanda och Bosse. 
Dags att sova
God natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0