Hastig Skånetripp

Idag sken solen och det var ganska kallt, -2 på morgonen. 
Stephie messade mig och frågade om hon skulle kolla med Ulrika Cohn om hon har nån tid att titta på Coppen.  Ulrika är fysioterapeut och osteopat och jätteduktig. 
Vi tänkte först att hon kunde komma hit men då behöver hon ha fem hästar att behandla. Vi har ju tre men har inte hittat nån mer som vill. 
Men jag svarade att visst, kolla med henne, hon kanske kan nån lördag eftersom Stephie har svårt att åka på vardagarna. 
Vi tänkte lite olika där för Stephie jobbade halvdag idag så hon frågade om det fanns tid idag. Det gjorde det.. 
Ok. Snabb omplanering av dagen. 
Jag hade bestämt att träffa Anette och ta en promenad vid tio. Innan det hann jag göra klart stallet och mig själv, äta frukost, tanka och handla lite fika och färdkost. 
Vi gick nere vid Vättern & fikade vid "Tjyvanabben". 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Halv tolv var jag hemma igen & kokade lite makaroner som vi åt med tonfisk innan vi snabbt gjorde iordning Coppen och åkte mot Kristianstad. 
(null)
Solen sken i ett par mil sen var det som att åka in i en mjölkvit ridå av tät dimma. 
Ulrika hade varit i Malmö och jobbat och det var tydligen ännu tjockare dimma neråt så hon blev lite sen. Stephie gick med Coppen ute en stund så han fick röra sig lite efter resan på tre timmar. 
(null)

(null)

Ulrika hittade flera "fel" som hon kunde åtgärda. Så skönt! Nu vet vi ju inte om det löser allt men vi har försiktigt stora förhoppningar. Det har ju handlat om SI-leden och enkelt förklarat så hade Ileum hamnat i fel läge varvid ryggkota L5&L6 "åkt ner" Hasen var låst och det fanns en påverkan på en nerv från diafragman ända sen narkosen förra sommaren. Det sista tydligen ganska vanligt problem som påverkar både rygg och halskotor. 
Nu hoppas vi givetvis att fina hästen blir bra till slut. Men det kan finnas något kvar i vänster has att åtgärda. 
Nu ska jag sluta svamla och gå och lägga mig. Fortsättning följer. 
Sov gott alla 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0