Helstekt fläskytterfilé med potatisgratäng

Anette såg till att hästarna fick gå ut redan 06.20. Hon är väldigt morgonpigg. 
Jag gick upp halv åtta & gjorde mig klar. Stephie kom före nio och vi gick ut i stallet. 
Vi hade planerat att gå upp till ridhuset på Målskog. När vi kom dit såg vi att dom hade djupharvat där utan att "välta" på det så det såg jättedjupt ut. 
Det fick bli ridning på utebanan i gråvädret istället. 
(null)

(null)

Lite fika tog vi efter och tittade på dressyrtävlingar från Linköping Live Arena en stund. 
Jag började förbereda maten sen. Jag la fläskytterfilén i marinad först och skalade och skivade potatis sen. 
Vi åt tillsammans hela familjen, utom Danne som hade tvättid. 
Helstekt fläskytterfilé med potatisgratäng, sås och sallad till. 

(null)

Amanda bjöd på en prinsesslängd till efterrätt som hon fått av Ica som nyinflyttad. 
Stephie och jag fixade lite i stallet sen. Vi borstade alla tre, mockade och bytte vatten i hagarna. Samt plockade in nytvättade grejer i sadelkammaren, sopade och gjorde fint.
Uppdatering på mitt ben/knä. Idag lindade jag både knät och låret innan vi gick upp till Målskog. Det var skönt för knät gör ondare nu än tidigare. 
(null)
Snyggt, eller hur?! 
Dags att sova. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0