Hoppträning (!?)

Jag vaknade av att regnet smattrade mot fönstret. Jag låg kvar en liten stund till innan jag gick upp & släppte ut hästarna. Det slutade regna ganska snart men det har blåst väldigt mycket hela dagen. 
Bosse skulle sitta i flyglärarmöte via Teams hela dagen så jag åt frukost snabbt och tog ut Wilda sen. 
Hon gillar ju inte blåsigt och kallt väder  men hon lekte med pinnen en stund och tittade på småfåglarna. 
(null)
Stephie och Danne kom ganska tidigt så när stallet var klart tog vi en PW. Amanda hängde också med, Tim har jobbat idag. 
(null)
Solen kom fram ett tag men jösses vad det blåste! Ibland var det svårt att gå framåt mot vinden. 
Vi gick sju kilometer och var riktigt frusna sen trots att vi gick fort. 
Vi gick in och fikade sittande under varsin filt för att tina lite innan det var dags att gå ut igen. 
(null)
Jag hittade skatten vid regnbågens slut idag!     Sigge! 
Leriga hagar....
Vi gick till ridhuset med Sigge vid halv två. Idag var det dags för hoppträning! 
Sigge som aldrig har hoppat förut. Modigt av Stephie tycker jag. Kul om han kan lära sig att skutta över små hinder i alla fall. 
Han var ganska oförstående först men försökte nog så gott han kunde! 
(null)

(null)
Ingen vidare frambensteknik här! 😂
Dom får kämpa vidare så hoppas vi på lite framsteg så småningom. 
Bosse och jag åt varsin kebabtallrik och sen har jag inte gjort så mycket mer. 
God natt
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0