Julförberedelser och inridning

Idag satte jag upp julbelysningen vid fönstren i stallet.  (null)

Det var riktigt fint väder och nästan vindstilla så efter kaffet bestämde jag mig för att springa en sväng. Mitt ben är mycket bättre men knät är fortfarande ömt.  Det fick bli en kortare sväng än jag först tänkt för det gjorde ondare än jag trodde att springa. 
(null)
På väg uppför. 
När jag kom hem lagade jag spagetti och köttfärssås. Direkt efter maten tog jag fram bakgrejor och bakade negerbollar och gjorde pepparkaksdeg. 
(null)
Mamma gjorde dubbelt så stor deg, men det här räcker gott och väl till oss. 
När Stephie kom gick vi till ridhuset med Tosse. Han var lite på tårna idag så hon fick longera extra länge innan det var dags att rida. 
(null)
Anette kom och tittade en stund också. Tosse skötte sig bra & dom både travade och galopperade.  
Sen var det Coppens tur. Idag sadlade vi honom och efter longeringen hängde Stephie lite på honom och sen satt hon upp. Han var jättesnäll och vi skrittade runt lite. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Han är så mysig Coppen ❤️ 
Klockan var över åtta när vi var klara så vi nattfodrade innan vi gick in. 
Lite yoghurt, ett knäckebröd och en dusch är avklarat så nu är det läggdags. 
Sov gott
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0