Kompisträff i ösregn & takklättrare

Idag hade jag bestämt att träffa två före detta jobbarkompisar, Josephine och Felicia. 
Promenad och fika var inplanerat. Jag funderade på var vi skulle gå någonstans. Till slut valde vi att åka till Mullsjö. Tanken var att gå runt Mullsjön (cirka fem kilometer) och sen fika på det välkända konditoriet Landhs. 
Jag hämtade tjejerna och vi parkerade utanför Landhs & gick iväg. Vi hann inte långt innan det började regna. Jossan var den enda som varit smart nog att ta på sig en regnjacka. 
Ganska snabbt var vi blöta om fötterna alla tre & vi hittade en busskur som vi ställde oss i en stund. Vi hoppades att regnet skulle avta... 
(null)
Men skam den som ger sig, vi gick vidare trots regnet. 
(null)
Inte var det skönt men, men 
(null)

(null)
Här stod vi under "lite tak" vid ett hönshus. Men vi insåg att regnet inte skulle upphöra utan vi bestämde oss för att vända tillbaka. 
Vi var jätteblöta när vi till slut gick in på Landhs. Där var i alla fall varmt & skönt & vi torkade till lite. 
(null)
Jag värmde mig med en kopp kaffe och en bit wienertosca som smakade mums. 
Vi ska "göra om" träffen om en månad ungefär. Förhoppningsvis lite torrare då, eller bättre klädda i alla fall. 
Bosse och jag åt resterna av pyttipannan medan solen (!) sken ute.. 
Jag hade Sigge klar när Stephie kom & vi gick en sväng i skogen med honom. 
(null)
Det hann bli mörkt innan vi kom hem. Coppen fick gå till ridhuset en stund, imorgon börjar dom byta ridhusunderlaget där (äntligen!!) så nu dröjer det ett tag innan vi kan gå in där igen. 
Plötsligt nu ikväll fick jag se att Wilda hade tagit sig upp på takbjälkarna! 
(null)

(null)

(null)
Hon är inte riktigt klok vår lilla söta Wildkatt! Man vet aldrig var man har henne.. 
Jag sitter & tittar på TV sändningen från valet i USA & undrar hur det ska gå.. 
Men nu ska jag mata dom tre som bor i stallet och pussa dom god natt. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0