Mat, mat och mer mat.

Idag har det mesta handlat om mat. Stephie och Danne tog stallet i morse och fick släppa ut hästarna i halv storm. Det har blåst riktigt mycket. 
Efter frukosten åkte jag till Ica och handlade mat. 
(null)
Rätt utrustad och rufsig av blåsten...
Hästarna fick en extra morot tillsammans med lunchhöt för jag tyckte lite synd om dom pga vädret. 
(null)

(null)
Coppen 
Det har inte regnat ihållande utan kommit skurar men det har nog inte varit så skönt ute för dom. 
(null)
Tosse
Samtidigt behöver dom ju vara ute lite, dom kan inte stå inne hela dagen. 
(null)
Blöt Sigge
När dom hade fått sitt gick jag in och lagade mat. Vårrullar stod på menyn idag. Jag gjorde först en köttfärsfyllning och sen en med kyckling. Sen gjorde jag lunch och det blev kycklingwok som vi åt innan jag fyllde och rullade klart vårrullarna. 
(null)
När jag var klar gick jag ut och red Sigge. Jag har fortfarande ont i benet, mest knät, och det var inte så lätt att rida. Sigge var pigg och ville helst springa fort, vi var inte helt överens idag kan man lugnt säga!
Stephie kom precis när jag var klar så vi gjorde iordning Tosse och tog med honom till ridhuset. Han var också pigg men skötte sig bra när Stephie red efter longeringen. 
Det har blivit kallare här, blir nog minusgrader inatt. Usch och fy, hur ska man klara flera månaders kyla? På något sätt går det ju varje år men fy vad jag fryser! 
Vi gick in sen och stekte vårrullar och åt allihop. Danne var inte här men Stephie fick med sig några till honom med. 
Imorgon ringer väckarklockan vid sju.  Jag ska träffa någon 9.30...  Kul! 
Nattinatti 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0