Städ och tvättdag

Jag fick sovmorgon idag, Stephie tog handbok hästarna. 
Som rubriken säger har jag ägnat stor del av dagen åt städning och tvätt. Sängarna är renbäddade och handdukarna är rena. 
När jag tittade ut genom fönstret såg jag att Sigge ägnade sig åt förbjudna aktiviteter. Han gnagde på stolparna. Jag sprang ut och sprayade antibitmedel på alla stolparna i hans hage. Han följde med  hela vägen runt & kollade och passade på att gosa med mig. 
(null)

Vi käkade rester idag och efter maten satt jag & pysslade en stund igen. 
Vid tre tog jag in hästarna och sadlade Sigge. Han fick gå i ridhuset igen. I början var han både pigg och stark. Det tog en bra stund innan vi var överens angående tempo och form. 
Stephie kom när jag var klar med ljusbehandlingen av Sigges ben & hon hade med sig nya "strumpor" till honom. (Har glömt vad dom heter..)  Han fick prova dom och vi hoppas att dom är så bra som dom lovar. 
(null)
Jag får återkomma med rapport om dom. 
Vi tog med Coppen till ridhuset en stund också. Han var lite mer halt några steg i början av longeringen idag men blev bättre efterhand. Stephie satt bara upp och skrittade lite efteråt. 
Jag sprang/gick rätt långt igår. 
(null)
Idag har det inte blivit så mycket. 
Men nu är det dags att resa på rumpan igen och gå ut i stallet & natta pållarna. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0