Tvätt i alla former & tre hästar

Tvätt var dagens ord. 
Jag laddade tvättmaskinen med de tre jackorna som vi hade på oss när vi hämtade ensilage igår. Dom blev alldeles leriga. 
Sen gick jag ut och tvättade bilen och transporten. Jag dammsög bilen och torkade av den inuti också. 
Efter kaffet gick jag över till Pia och hämtade den sista "hästtvätten" och städade iordning tvättstugan efter oss. 
Vi åt gulaschsoppa till lunch med knäckebröd till. 
Hästarna fick gå in lite tidigare idag för bonden körde och kantklippte dikena på fälten. Det väsnades ordentligt så jag var rädd att dom skulle bli rädda. 
Då fick jag lite tid att städa i hagarna. Jag krattade bort ensilage som inte är uppätet och mockade. 
När Stephie kom gick vi till ridhuset med Sigge först. Han verkade trivas bra med det nya underlaget. 
(null)
Tosse blev nummer två till ridhuset. Stephie longerade honom och hoppade sen upp och satt på honom en stund. Han var snäll lille (?) plutten. 
Coppen fick också gå till ridhuset och springa lite. Alla hästarna motionerade och ändå hann jag in och ta en snabbdusch innan jag satte mig och tittade på Bonde söker fru. 
Vi åt en toast till kvällsmat och nu ska pållarna få sin nattamat. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0