Bingsjö-Falun-Bankeryd

Jag var uppe vid midnatt, precis när jag hade bloggat klart & tog denna bilden genom sovrumsfönstret. 
(null)
Ganska ljust mitt i natten. 
Vi vaknade till ännu en solig dag & blå himmel. Efter frukosten packade vi ut våra grejer i bilarna och körde upp i byn för att säga hej då till Lena & Lasse och Bosse & Kerstin. 
(null)
Mammas barndomshem som Lena & Lasse har som sommarstuga nu. 
(null)
Bosse & Kerstins hus. 
Efter att ha kramat varandra hej då och planerat ny träff nästa år då Bosse H fyller 80 år körde vi nerför berget igen. 
(null)

Vi åkte en annan väg hem, vi körde mot Bingsjö först. Där köpte vi Finnbackakorv i affären och åkte sen till Kyrkogården. 
(null)

(null)
Där ligger vår mormor och morfar begravda, dom dog båda två innan vi föddes tyvärr. 
Nästa stopp var vid Eliastjärn där vi brukade bada när vi var små. 
(null)

Sen åkte vi hem till Kikki och Bosse i deras nya lägenhet i Falun där vi blev bjudna på jättegod lunch. 
(null)
Vi fick smaka något helt nytt, det gröna som ligger vid såsen på vänster sida. Det är picklade granskott, spännande & gott. 
(null)

(null)

Resan hem sen gick bra. Vi hade 40 mil från Falun som vi avverkade på fyra timmar ganska precis. I bilen skickade vi lite bilder till varandra så jag lägger upp några till från igår. 
(null)
Lunchens Grillmästare Lasse & Laje
(null)

(null)

(null)

När vi kom hem tvättade Bosse bilen och jag vattnade alla växterna ute.
 En kopp te och två knäckebröd smakade gott & sen bjöd Tim & Amanda på hallonpaj och vaniljvisp. 
Stephie kom från Yvonne (massören) vid halv nio så vi kvällsfodrade tillsammans. 
Nu är jag jättetrött så det är dags att lägga sig. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0