Målning, Grattis Tim och skörd

Klockan ringde kvart i sex, gäsp. Bosse skulle iväg så jag skulle ge honom sin spruta innan han stack. 
Jag gjorde allt klart här och halv åtta åkte Amanda och jag till lägenheten. 
Vi hade en tapetvåd att sätta upp och sen började vi måla. Först målade vi vardagsrummet. 
(null)
Svårt att se på bilden för dom hade provmålat med några färger innan så ruta. Som syns till vänster är för gul, men framför stolen har jag målat med den färgen dom har valt. 
När första strykningen var gjord där började vi i sovrummet. 
(null)

Jag åkte hem strax efter tolv för att ge Sigge lunch och rida. Amanda målade vidare och framåt kvällen kom en bild på ett färdigmålat sovrum. 
(null)
Jättesnyggt tycker jag! 
Stephie var hemma när jag kom & jag tog en kopp kaffe & en powernap i soffan innan vi gick ut i stallet. 
Bosse och Tim kom hem från sin "utflykt" också. Tim med ett nytaget MC-körkort! 
Grattis! 
Det är så ont om uppkörningstider här så han körde upp i Mantorp. 
Sigge fick gå ut på en runda idag. Han var jätteduktig med kossor och kalvar, tittade men vågade gå förbi. 
(null)

(null)
Det är så mycket flugor ute så han fick ha flyveil på sig när jag red också. 
Stephie har lyckats fixa en kompis till Sigge, som vi ska hämta imorgon.  Spännande! 
(null)

Vi förberedde lite och skurade boxen så nu är det rent och fint till den som ska flytta in. 
Sigge fick gå i gräshagen en timme sen & det var han jättenöjd med. 
(null)

Det var svettigt att rida & skura så jag tog på baddräkten sen och simmade en stund. 
(null)
När jag klev ur duschen sen ringde Tim och undrade om vi kunde grilla. Jag marinerade fläskfilé och hämtade sen den mogna squashen. 
(null)

(null)

Den marinerade jag och så grillade vi den i skivor. Det blev riktigt gott! 
(null)

Mätt och trött är jag nu så vi hörs imorgon igen. 
God natt & Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0