Jakt(o)lycka & Hemlig shopping

Bosse stack iväg med motorcykeln rätt tidigt i morse. 
När jag var ute med Wilda spanade hon som vanligt på insekter och småfåglar. Rätt som det var gjorde hon ett utfall och jag ser hur det spretar fjädrar ur munnen på henne 😱
Hon har ju aldrig fått tag på nån pippi tidigare men det här var en stackars liten fågelunge. Wilda var överlycklig och jag var olycklig!       Jag fick tag i kopplet och som tur var släppte Wilda fågeln en kort stund så jag kunde "släpa" med den minst sagt besvikna & arga katten in. Fågelungen såg inte så skadad ut så jag hoppas verkligen att den klarade sig. 
Jag åkte upp till A6 sen, det känns nästan lite spännande eftersom jag knappt har varit där på 1,5 år. Jag hade lovat Bosse att köpa födelsedagspresent till mig själv.
 Det lyckades jag med. 
Vad jag köpte?
Det får vara hemligt tills jag får paketet på lördag, haha. 
Jag trodde att jag skulle hittat en klänning också men det gjorde jag inte. 
På vägen hem stannade jag till i vattenledningsparken och sprang en runda. 
(null)
Det är väldigt fin utsikt där uppifrån 
(null)

(null)

När jag kom hem och hade ätit lite gick jag ut tvättade min cykel & pumpade lite luft i däcken för den ska jag använda imorgon. 
(null)

Sen mockade jag Sigges hage och vattnade alla blommor och grönsaker härute. 
(null)
Gurk och squashplantorna växer bra nu. 
När jag kom in igen fick jag för mig att jag skulle baka bullar. Jag gjorde vad vi kallade pappersbitar när vi var små, för att dom ligger i bullformar (av papper)  Det var mammas "finbullar" som hon gjorde när det var lite extra festligt. 
(null)

Jag kollade också med Tim och Amanda om dom skulle bli sena hem och om dom ville att jag skulle laga mat åt dom. 
Tim hade kontraktsskrivning och Amanda spacklade i lägenheten så dom blev glada över att slippa laga mat mitt i natten. 
Jag gjorde köttfärslimpa med färskpotatis till dom och det räckte till matlådor åt dom imorgon också. 
Nu måste jag sova. Klockan ringer 06 imorgon. 
God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0