Ett och ett halvt ton

Jag red direkt efter frukosten idag.             Sigge kändes ganska fin, det är roligt att rida igen. Han har länge känts för "svår" för mig, men nu har vi hittat varandra lite bättre tror jag. 
Vi bestämde lite hastigt att vi skulle åka och hämta ensilage, så jag plockade ur mellanväggen och sopade ur transporten och körde iväg. 
Jag hämtade upp Stephie & Danne i Lekeryd vilket är ungefär halvvägs. 
Vi fick in 50 småbalar, alltså ca 1,5 ton. Jag släppte av S&D i Lekeryd igen på hemvägen. 
B hade lagat mat när jag kom hem så vi åt direkt och sen gick jag ut och lastade av ensilaget. Tim kom hem och hjälpte mig på slutet, det gick smidigt för balarna var inte så tunga = ganska torrt ensilage, precis som vi vill ha det. 
(null)
Jag spolade av både transporten och bilen sen innan jag åkte och tankade. Det var billig (bensin & ) diesel denna helgen på Ingo i Bankeryd. Om man nu kan kalla 17.69:- billigt.. Vet inte om B hade missuppfattat något, eller?! Jag har inte så bra koll på priserna just nu känner jag. 
Vi käkade en varm macka på kvällen och nu står hästarna och mumsar på sitt hö. 
(null)

(null)

God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0