Full fart

Efter frukosten och lite plock med tvätten gick jag ut och riggade upp stegen. 
Vi har ju ett fönster i trappen upp till övervåningen som man inte når att putsa inifrån. Jag får försöka luta mig mot trappräcket och peta upp fönstren med moppskaftet. 
Sen ut och klättra upp med hink & trasa. 
(null)

När stegen ändå var framme lastade vi upp solsängar och parasoll på loftet på uthuset.  Tomten fick komma ner samtidigt. Han får gömma sig i baren ett par månader till. 
Ridning var nästa punkt på schemat. 
Jag rider mycket övergångar, förvänd galopp och lite skolor nu. Piaffar lite också, det är han duktig på Sigge! 
(null)

B messade att maten var klar när jag kom tillbaka till stallet så jag gjorde bara iordning Sigge & släppte ut dom igen. 
Grejerna tog jag hand om efter maten. Jag rensade lite (eller mycket) ogräs utanför stallet innan hästarna fick gå in igen. 
Sen gick jag ner till centrum & tog ut pengar. Jag har aldrig cash hemma numera men behöver det några gånger om året. 
Det började duggregna när jag vände hemåt, det har faktiskt varit uppehåll hela dagen annars. 
(null)

På kvällen kom Stephie förbi & lastade av lite grejer, på väg hem till lägenheten. 
Mickan, Kim och lille Milian fick komma hem idag, så skönt för dom. 
Alla andra sover här & det är väl dags att jag med går ner & lägger mig snart. 
(null)

God Natt 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0