Åska & Skyfall

Jösses vad det regnade i morse! 
Det blixtrade och åskade också. 
När man tänkte att nu vräker det verkligen ner så kom det ÄNNU mer. 
Hästarna fick äta frukosten inne, utanför stallet rann en mindre flod. 
(null)

Tyvärr var det en större flod INNE i hallen 😱 
Bosse ropade på mig att komma in & hjälpa till! 
Vi fick öppna ytterdörren (på framsidan) och försöka fösa ut allt vatten med en golvskrapa och en golvmopp. 
(null)

Vattnet forsade in från överkant på dörren. 
Förklaring till läckaget är att vi har ju en balkong "som tak" vid ingången. Där är ett trägolv men under det finns en "plastskiva" för att det inte ska regna rakt igenom. 
Nu kom det såna mängder regn på kort tid så avrinningen från plastskivan funkade inte utan allt vatten rann in mot husväggen och vidare in i överkant på dörren… 
Oh my god.. 
Tur att vi var hemma i alla fall så det inte blev stående en massa vatten i hallen. 
Frukosten blev lite sen idag. 
Stephie kom och red Sigge på förmiddagen. 
Samma ridning som innan plus lite piaffjobb också. Han är ganska duktig på det Sigge faktiskt. 
(null)

Det var uppehåll när hon var klar så vi skrittade ut en sväng. 
(null)

Stephie och jag bakade muffins innan hon åkte vidare till Yvonne för att få massage. 
När B kom hem tyckte han att vi skulle åka till Rosegarden och äta. 
Det var gott som vanligt, vi gillar det. 
(null)

Det kom en regnskur igen när vi kom hem så jag fick vänta lite innan jag gick ut på en pw. 
Foten är inte helt ok men det funkade att gå 3,5 kilometer i alla fall & det är så skönt. 
(null)

Jag klinkade på keyboardist en stund på kvällen. Det var längesen men kul och jag fick en massa nya noter i födelsedagspresent som jag provade att spela. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0