Cilla-träning i Lekeryd

Idag kom Cilla från Skåne till Lekeryd för att hålla träningar. 
Jag släppte ut hästarna redan halv sju och gick sen in & gjorde mig klar & åt frukost. Jag hann baka chokladmuffins och dammsuga lite innan jag gick ut för att göra iordning för att lasta Sigge. 
Anette kom och hjälpte mig att lasta. 
Sigge fick låna en box hos Stephie en stund först innan det var dax. 
(null)

(null)

Cilla hoppade upp & red  Sigge en stund. Han ser inte riktigt ut som han känns att rida. 
Nu fick vi nya tips på hur vi ska jobba honom & det känns jättebra & spännande. 
Stephie fick rida honom i lägre form och böja honom för att mjuka upp hela hästen och få honom att balansera själv på sina bakben & mindre i handen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Lisa tränade en häst före och en häst efter Stephie. 
Häst nummer två för Stephie var Saga. Där tränades det piruetter och serier. Som vanligt fick S tips och instruktioner som hon tar till sig & gör helt rätt & allt blir så bra! Cilla är fantastisk! 
(null)

(null)

(null)

(null)

Ytterligare tre ekipage tränade sen, bland annat Alice och Don Rosso. Han såg också jättefin ut på slutet. 
Vi satt kvar och tittade på alla så det har varit mycket häst idag. 
Sigge såg nöjd ut när vi kom hem igen & Bea gnäggade glatt. 
Klockan var 19 innan jag kom in. En macka & två bullar hade jag ätit så någon mat vore väl önskvärt. Men det blev en vegetarisk Billys bara. Orkade inte laga nåt & behövde lägga upp foten. 
En mysig solig dag. 
Dax att sova. 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0